Rolul apei în procesul de slăbire!

April 4, 2017

 

 

Toate ne dorim să arătăm suple, să slăbim vreo 2 kilograme, dar să nu facem niciun efort pentru aceasta. Dietele ni se par o adevărată dramă și asta pentru că nu știm să ținem cont de câteva reguli simple.

Prima regulă de la care trebuie să începi pentru a-ți schimba stilul de viață este să bei cel puțin doi litri de apă pe zi. Da, apa face minuni în procesul de slăbire și nu numai.

Necesarul de lichide pe zi este de 35 ml/kg corp, în cazul activității fizice, a expunerii la temperaturi înalte, a transpirației excesive, vom bea mai multe lichide după necesitate. Băuturile care conțin cofeina (ceaiul, cafeaua) și alcoolul nu hidratează organismul, ci acționează ca diuretice. Și de aceea, atunci când sunt consumate, se va ingera o cantitate suplimentară de apă pentru a compensa cantitatea pierdută. În momentul în care se instalează senzația de sete, organismul este deja deshidratat, și aceasta trebuie neapărat prevenită prin hidratare preventivă. 
Un prim semn al unei hidratări complete este aspectul urinei, care va fi de un galben deschis și transparentă.

În același timp, nu trebuie să existe teama că dacă se consumă multă apă, aceasta va fi reținută de organism și va crea senzație de balonare. Retenția de apă în general este corelată cu excesul de sare din alimentație, însă consumul adecvat de apă nu este o cauză a acesteia. 

Scăderea ponderală se datorează în special pierderii masive de apă, de aceea este obligatorie consumarea unei cantități adecvate de apă pentru a preveni deshidratarea. Procesul de ardere a caloriilor necesită o rezerva suficientă de apă pentru a se desfășura eficient; deshidratarea încetinește și chiar inhibă procesul de ardere a grăsimilor (lipoliza). Deshidratarea determină reducerea volumului de sânge și implicit a rezervei de oxigen din mușchi, ceea ce se traduce printr-o stare de oboseală accentuată. 
În același timp, arderea caloriilor creează toxine, iar apa joaca un rol vital în procesul de eliminare a acestora din organism. Un mod sănătos de viață trebuie să includă și o cantitate suficientă de fibre, însă aceste fibre ajută sistemul digestiv să funcționeze corespunzător numai în prezența unei cantități suficiente de apă, în absența acesteia produc constipație.

 Așadar consumul a doi litri de apă pe zi trebuie să fie o rutină zilnică și nu un chin, și asta deoarece apa are o serie de beneficii indispensabile unei funcționări optime a organismului:

– ajută la digestie și previne constipația;

– lubrifiază articulațiile;

– elimină toxinele;

– reglează temperatura corpului prin transpirație;

– ajută la absorbția nutrienților;

– transportă nutrienții și oxigenul către celule;

– facilitează procesele chimice care se produc în organism;

– formează baza pentru salivă, necesară pentru mestecatul și digestia alimentelor;

– reduce riscul de cistită, ținând bacteriile departe de vezica urinară;

- ajută la scăderea în greutate prin reducerea poftei de mâncare;

- stopează durerile de cap și amețelile, care pot surveni în urma deshidratării;

- luptă împotriva infecțiilor, nu numai pentru că ajută la eliminarea toxinelor, dar și pentru că atunci când corpul este deshidratat există riscul de infecție;

- oferă un bun randament la serviciu, deoarece creierul fiind alcătuit în mare parte din apă, consumul de lichide ajută la o mai mare concentrare;

- creează o stare de bine, deoarece consumul de apă crește energia organismului.

Pe lângă calitatea şi cantitatea apei pe care o bei, este de o importanţă vitală pentru tine modul cum bei apa. Ține minte nu trebuie să bei apă imediat după ce mănânci. Abţine-te să bei apă (sau orice alt lichid) o oră după fiecare masă, de asemenea este dorit să nu bei apă cu mai puţin de 30 de minute înainte de masă.

Să bei apă imediat după ce mănânci este un obicei greşit, care îţi creează multe probleme pe care nici nu le bănuieşti.

Atunci când mănânci, stomacul secretă sucul gastric pentru a descompune alimentele. Acesta este o combinaţie de apă, acid clorhidric şi enzime digestive, şi are un caracter acid. În mod normal, alimentele ajunse în stomac vor fi descompuse de către enzimele digestive. Apoi, nutrienţii vor trece în intestinul subţire pentru a fi absorbite în sânge.

Dacă însă, bei apă imediat după ce mănânci, apa ajunge în stomac şi diluează sucul gastric, ceea ce face ca enzimele digestive să nu mai poată descompune alimentele. Astfel, acestea trec în intestin în mare parte nedigerate. Din această cauză:

-cantitatea de nutrienţi absorbită este mult mai mică, ceea ce duce la o cantitate de energie mai mică pentru tine;

-alimentele nedigerate fermentează sau intră în putrefacţie şi generează în organism mucus şi toxine care te îmbolnăvesc.

Menţinerea unei greutăţi normale şi arderea grăsimii în exces depinde de metabolismul tău, adică de capacitatea organismului de a transforma nutrienţii în energie. Dacă metabolismul tău este prea lent, vei „arde” grăsimile prea încet şi nu vei reuşi să slăbeşti.

Ca să bei mai multă apă, e bine să ai mereu la îndemână o sticlă pe care să o reumpli.

Conștientizați că nu dietele drastice vă vor ajuta să scăpați de câteva kilograme în plus, ci schimbarea unor obiceiuri de zi cu zi. Consumul a doi litri de apă, eliminarea unor alimente și introducerea altora, exercițiile fizice sau plimbările în aer liber și diminuarea stresului sunt doar câteva principii care vă vor ajuta să ajungeți la un echilibru fizic și mintal ca să vă mențineți sănătoși și frumoși atât la interior, cât și la exterior. Rețineți, un om care se hrănește sănătos, trăiește echilibrat, face mișcare, va avea mai multă încredere în sine, o capacitate mai bună de concentrare, un echilibru mental și emoțional sporit.

 

 

Please reload

Postări recomandate

Ia-ți abonamentul și vină la fitness! 6 sfaturi de care să te conduci atunci când intenționezi să procuri abonament!

September 28, 2017

1/10
Please reload

Postări recente
Please reload

Căutare după Tag-uri
Please reload

Urmăreşti-ne