Vârsta și sportul- exerciții fizice recomandate în funcție de vârstă!

 

Legătura dintre vârstă și sport este mult mai mare decât v-ați fi imaginat. Trupul zvelt de la 20 de ani se menține mai greu după vârsta de 30 de ani sau după 40. Durerile de spate încep să devină deja cunoscute după 50 de ani, în timp ce articulațiile încep să scârțâie la vârsta a treia. Tocmai de aceea este vital să cunoaștem ce sport să practicăm și cât de intense trebuie să fie antrenamentele în funcție de vârstă.

 

 

20 de ani

Aceasta este perioada ideală pentru a practica fitnessul. Nu doar că aveţi un corp mult mai puternic şi mai rezistent, ci şi pentru că beneficiile exerciţiilor pe care le practicaţi în jurul vârstei de 20 de ani vă vor ajuta până târziu în viaţă. Cel mai indicat este să ridicaţi greutăţi şi să faceţi flotări şi fandări timp de 30 de minute. De asemenea, la această vârstă ar trebui să faceţi exerciţii între două şi trei ore pe săptămână, în serii de cel puţin opt şi nu mai mult de 12.

 

30 de ani

Aceasta este perioada în care trebuie să vă diversificaţi programul sportiv şi să încercaţi lucruri noi. Un sport sau un anume tip de exerciţiu vă va suprasolicita anumite părţi ale corpului, însă va neglija altele.

Exerciţiile recomandate pentru vârsta de 30 de ani sunt cross training-ul, ciclismul, alergatul, înotul, yoga, tai chi şi dansul. De asemenea, stretching-ul şi plimbările sunt extrem de importante.

 

40 de ani

La această vârstă cele mai multe persoane luptă cu grăsimile abdominale. Tot în această perioadă sunt mulţi cei care încetează să mai ridice greutăţi, deşi acum este momentul ideal să o facă.

 

4 sesiuni de câte o jumătate de oră de exerciții pe săptămână sau 2 sesiuni a câte o oră;

45 minute exerciții cardio, de intensitate moderată, de 2 ori pe săptămână;

Sesiuni scurte de exerciții de tip stretching și abdomene în fiecare zi;

O zi de odihnă și relaxare.

 

50 de ani

4-6 sesiuni de exerciții cardio de intensitate moderată, a câte 20-30 de minute fiecare;

O jumătate de oră de exerciții cu greutăți;

Exerciții de tip stretching în fiecare zi câteva minute.

 

După 60 de ani

Alergare ușoară de 3 ori pe săptămână;

Câte 10-15 minute de exerciții cu greutăți de 3 ori pe săptămână;

Stretching câteva minute în fiecare zi.

 

70 de ani

Începând cu această vârstă, evitaţi antrenamentele riguroase, dar păstraţi-vă activ. Kark Knopf susţine că o persoană chiar şi la 70 de ani poate face orice fel de exerciţii, dar cu grijă şi folosindu-se de un scaun ajutător. Sunt recomandate exerciţiile care solicită picioarele şi braţele, aerobic şi stretching.

 

 

Important este să fim perseverenți și să ne dorim să ne menținem tonusul și silueta de invidiat, indiferent de vârsta pe care o avem. Până la urmă, vârsta este doar un ...număr! Ține doar de noi să o tratăm cu sport, alimentație sănătoasă și...multă poftă de viață! 

 

Please reload

Postări recomandate

Ia-ți abonamentul și vină la fitness! 6 sfaturi de care să te conduci atunci când intenționezi să procuri abonament!

September 28, 2017

1/10
Please reload

Postări recente