Ridichea roșie - SĂNĂTATE în bucate!

April 20, 2017

 

Apărută, deja pe tarabele de la piață, ridichea roșie este un aliment minune. Cunoscută pentru gustul dulce sau iute, ridichea roșie este suculentă și are, de obicei forma unui cilindru. Acestea pot fi găsite sub diferite culori, cum ar fi violet, negru, roșu și alb. Ele pot fi consumate crude, fierte sau murate.

Vechii greci foloseau ridichile ca leac pentru tratarea nervozității, căderii părului și a opririi hemoragiilor.

 

Ridichile roşii de lună sunt unul din soiurile cunoscute la noi din ţară, fiind bogate în vitamine, minerale şi substanţe nutritive: conţin piridoxină (vitamina B6), niacină (vitamina B3), acid folic (vitamina B9), riboflavină (vitamina B2), vitaminele A, C, E şi K, fier, calci, cupru, magneziu, mangan şi zinc, proteine, carbohidrați, fibre şi electroliţi. Este, de asemenea, și un bun detoxifiant și întăritor al imunității. 100 de grame de ridichi conțin doar 20 de calorii și 1,6 grame fibre.

 

Majoritatea dintre noi aruncă frunzele de ridichi și folosesc doar rădăcina, însă și acestea au beneficii terapeutice și se pot adăuga în supe și salate datorită conținutului bogat de minerale (seleniu, potasiu, calciu, sulf), de vitamine (A, B1, B2 si C) și de compuși sulfuroși, ideali pentru persoanele predispuse la osteoporoză.

 

Ridichile sunt extrem de bune pentru stomac și ficat. Sunt un detoxifiant puternic și purifică sângele prin eliminarea deșeurilor și a toxinelor din organism. Ridichea roșie este cunoscută pentru eliminarea bilirubinei din organism, care este cauza principală a icterului.

 

Ridichile roșii sunt cunoscute ca alimente răcoritoare în mod natural. Aroma înțepătoare a ridichii este considerată extrem de eficientă în reducerea excesului de căldură din organism, dar și pentru eliminarea excesului de mucus care se formează în timpul tusei și a răcelii. Ridichea roșie este bogată în vitamina C și consumul regulat este cunoscut pentru creșterea capacității dumneavoastră de a lupta împotriva infecțiilor virale.  Curăță sistemul digestiv, ajutând, astfel, la îmbunătățirea procesului metabolic. La fel, oferă un efect calmant asupra sistemului digestiv, ameliorând  simptomele indigestiei cum ar fi balonarea și gazele.

 

Terapeuții Ayurveda și experții în sănătatea tradițională s-au bazat întotdeauna pe ridichi pentru eliminarea toxinelor dăunătoare și otrăvitoare din organism. Ridichile sunt încărcate cu vitamine, fibre, minerale și fitonutrienți care protejează organismul de radicalii liberi care cauzează cancer.Ridichile roșii au un conținut mare de apă ceea ce vă va menține  corpul hidratat, proaspăt și energic, chiar și într-o zi lungă și fierbinte. Bogate în antioxidanţi, ridichile ajută la menţinerea frumuseţii pielii şi încetinesc apariţia primelor riduri.

 

Amestecat cu mierea, sucul de ridichi combate și afecțiunile pulmonare și tusea. Sucul de ridichi este recunoscut și pentru combaterea paraziților intestinali. Urticăria poate fi tratată cu 10 linguri de suc de ridichi luate pe stomacul gol zilnic. Specialiștii le recomandă bolnavilor de hepatită să consume zilnic câte o legătură de suc de  ridichi de lună ca aperitiv, vreme de trei săptămâni. Două-trei ridichi consumate pe stomacul gol sunt eficiente contra migrenelor, însoțite de vărsături și lipsa poftei de mâncare.

Consumată cel mai des cu puțină sare sau împreună cu salată verde sau varză proaspătă, acesta este cel mai sănătos mod și cel mai dietetic, având în vedere că legumele sunt în stare naturală, dar și numărul mic de calorii.

 

Poți opta, însă și pentru supa de ridichi care se prepară foarte simplu: ridichile se taie în sferturi și se călesc în puțin unt. Într-o altă oală se topește o lingură de unt peste care se presară două linguri de făină. Se amestecă până se face un sos și se adaugă un litru de supă. Se pune și un păhărel cu smântână și se omogenizează. Se pun și ridichile călite și se amestecă cu mixerul. La sfârșit se adaugă puțină sare și eventual niște nucșoară.

 

O altă rețetă săracă în calorii este salata japoneză de ridichi, care este foarte gustoasă: Ridichile se taie rondele subțiri, se amestecă cu pește marinat tăiat feliuțe(sardine, ton) și se adaugă hrean și sos de soia. Ridichile fierte în apă cu puțin unt și piper pot constitui o garnitură sănătoasă la carne. Poți prepara chiar și plăcintă de ridichi roșii. Aceasta a fost inventată de americani și este alcătuită dintr-un blat pufos și sărat în care se adaugă felii subțiri de ridichi.

Deci, includeți ridichile roșii în masa de zi cu zi și vă veți îmbunătăți starea generală de sănătate.

 

 

 

 

Please reload

Postări recomandate

Ia-ți abonamentul și vină la fitness! 6 sfaturi de care să te conduci atunci când intenționezi să procuri abonament!

September 28, 2017

1/10
Please reload

Postări recente
Please reload

Căutare după Tag-uri
Please reload

Urmăreşti-ne