Beneficiile uimitoare ale consumului de struguri!

 

Negri, albi sau roze, mai dulci, mai zemoşi sau mai parfumaţi, orice soi de struguri vei alege, vei „culege” numai beneficii.

Fructele- vedetă ale toamnei, cunoscute și sub denumirea de “super aliment”, au o istorie de 8.000 de ani, primele podgorii fiind cultivate pe teritoriile care formează acum Orientul Mijlociu.

Strugurii sunt o sursă de sănătate, întrucât sunt bogați în fitonutrienți, cum ar fi antioxidanții polifenolici, vitaminele și mineralele. 


În ciuda stereotipurilor precum că strugurii au un aport caloric mare, totuși, aceștia se număra printre fructele cu cel mai mic indice glicemic, fiind cuprinse între 43 şi 53, în funcţie de soi. Dar acestea nu sunt singurele motive pentru care nu ar trebui să refuzi o porţie de struguri.

 

Iată doar câteve dintre beneficiile acestor fructe cu proprietăţi extraordinare:

 

  • Energizează organismul şi întăresc sistemul imunitar. Colecţia de vitamine B1, B2, B3, PP, A şi C te umple de forţe şi activează formarea de anticorpi, crescând astfel rezistenţa la infecţii, cu viruşi şi bacterii;

  • Curăţă colonul şi îmbunătăţesc digestia. Pentru că sunt bogaţi în fosfor, potasiu şi, mai ales, în fibre, strugurii contribuie la dizolvarea lipidelor şi la eliminarea toxinelor acumulate. Efectul diuretic este mai puternic atunci când fructele sunt consumate pe stomacul gol;

  • Au efect anti-stres. Fiind o sursă însemnată de fructoză şi glucoză (aproximativ 20%) – zahăruri uşor de asimilat, strugurii înlesnesc secreţia de serotonină, supranumit şi „hormonul fericirii”, spulberând astfel tensiunea nervoasă; 

  • Purifică rinichii şi sprijină procesul de distrugere şi înlăturare pe cale naturală a calculilor renali;

  • Favorizează metabolismul celular, datorită microelementelor conţinute: molibden, titan, rubidiu, cobalt, nichel, vanadiu, iod, brom, flor;

  • Au grijă de aparatul cardiovascular. Magneziul şi potasiul din compoziţie fortifică pereţii vaselor de sânge şi muşchiul cardiac, reducând riscul de atac cerebral sau infarct miocardic. S-a constatat că persoanele care consumă frecvent struguri îşi pot reduce riscul de infarct miocradic cu până la 50%;

  • Tratează guta, favorizând eliminarea acidului uric, cel care împiedică funcţionarea normală a articulaţiilor. În acest scop, recomandate sunt soiurile cu bobiţe de culoare verde şi galbenă;

  • Ocrotesc ochii. Consumul regulat de struguri negri previne apariţia leziunilor, retiniene şi a degenerescenţei maculare (boală oftalmologică în urma căreia se distruge vederea centrală). Aceasta datorită aprortului de resveratrol, unul dintre cei mai puternici antioxidanţi naturali cunoscuţi, dar şi de picnogenol – al doilea antioxidant exogen ca forţă; licopen, luteină, dar şi  bioflavonoide;

  • Sunt anti-aging. Aplică pulpa din fruct în comprese pe zonele ridate şi presează uşor timp de 30-40 de minute. Proprietăţile antioxidante ale polifenolilor şi acizilor graşi polisaturaţi, pe o parte, vor combate crearea de radicali liberi - vinovaţi de apariţia ridurilor şi îmbătrânirea dermei, iar pe de altă parte, vor regenera fibrele de elastină şi colagen, netezind şi reparând pielea.


 

 

Please reload

Postări recomandate

Ia-ți abonamentul și vină la fitness! 6 sfaturi de care să te conduci atunci când intenționezi să procuri abonament!

September 28, 2017

1/10
Please reload

Postări recente
Please reload

Căutare după Tag-uri