Hidratează-ți corect organismul pe timpul caniculei!

 

Cunoaștem cu toții că vara simțim nevoia să ne hidratăm suplimentar, dar este foarte important să ținem cont de ceea ce bem, deoarece, nu toate lichidele ne hidratează corpul. Cu siguranță apa rămâne cea mai bună soluție, având în vedere că organismul este constituit în proporție de 70% din acest lichid vital. Acesta folosește apa pentru nenumărate funcții, printre care reglarea temperaturii corpului și a tensiunii, pentru buna funcționare a creierului, dar și pentru transportul oxigenului la celule.

Un aport suficient de apă este totodată esențial pentru buna funcționare a întregului organism.

Deseori nu atragem atenția la faptul că alcoolul, cafeaua, băuturile dulci din comerț, băuturile carbogazoase accentuează deshidratarea și, în realitate, ne satisfac setea doar pe moment.

 

Cum îți dai seama că ești deshidratată?

Principalele simptome ale deshidratării, care apar atunci când corpul atinge un prag critic al acestei afecțiuni sunt: gura uscată, durerile de cap, senzația de vomă, iritabilitatea, oboseala, constipația, amețelile, febra, delirul.


 

Cele mai bune lichide pentru zilele caniculare sunt reprezentate de: apa, limonada socată, ceaiurile (asiatice, medicinale) preparate în casă, sucurile naturale de fructe. Putem consuma și sucuri naturale, preparate în casă din fructe proaspete, care ne răcoresc (suc de lămâie, de portocale, de grapefruit, cu puțină miere și apă plată) sau suc rodie, de struguri, de pepene. Benefic este și sucul de cătină, bogat în betacaroten, care ne oferă în plus o protecție contra radiațiilor UV.
Ceaiurile de fructe (fructe de pădure, căpșuni și fragi, afine, zmeura, coacăze, mure, cătina, lămâie, mandarine, portocale, caise sau fructe exotice) sunt tonice, vitaminizante, energizante și foarte plăcute la gust, motiv pentru care sunt o sursă de hidratare ideală pentru zilele caniculare. Pot fi consumate și de către copii, de-a lungul întregii zile.

 

 

Sfaturi utile ca să te menții hidratată pe timpul caniculei:

  1. Poartă mereu o sticlă de apă cu tine pe tot parcursul zilei;

  2. Dacă nu ești adeptul apei simple, poți adăuga suc de lămâie;

  3. Când faci sport bea apă înainte, în timpul și după ce finisezi exercițiile;

  4. Cu 30 de minute înainte de fiecare gustare, bea câte un pahar cu apă ;

  5. Cel mai bine este să consumi apă înainte să îți fie sete, deoarece odată ce se instalează această senzație, corpul tău este deja deshidratat. În zilele toride, îți poți face un program fix pentru a-ți aminti să bei apă înainte să tânjești după ea sub soare;

  6. Când simți că îți este foame, mai ales pe timp de caniculă, nu uita să servești o cană de apă, deoarece, de multe ori setea poate fi confundată cu foamea;

  7. Evită cafeaua și alcoolul. Aceste băuturi stimulează producția de urină prin conținutul de cofeină și îți elimină excesiv lichidul din organism. Chiar dacă nu ai curajul și dorința să renunți la ele de tot, atunci bea în compensație și apă, pentru o hidratare preventivă;

  8. Cât despre cantitatea de apă recomandată pe timpul verii, adulții au nevoie de aproximativ 500 - 600 ml înainte să înceapă o activitate, apoi câte 200 ml la fiecare jumătate de oră de efort depus. Dacă lucrezi în aer liber, vei avea nevoie de încă 700 ml apă în plus în primele 2 ore de expunere la căldură.

 

 

Amintește-ți mereu că apa este factorul indispensabil pentru organismul uman. Deci, gândește pozitiv, practică fitness-ul și bea cât mai mulă apă!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Please reload

Postări recomandate

Ia-ți abonamentul și vină la fitness! 6 sfaturi de care să te conduci atunci când intenționezi să procuri abonament!

September 28, 2017

1/10
Please reload

Postări recente
Please reload

Căutare după Tag-uri