Detoxifierea organismului: dece este importantă și ce alimente consumăm!

 

Detoxifierea este procesul natural de eliminare și neutralizare a toxinelor din organism. Colonul, plămânii, ficatul, rinichii, pielea sunt organele care joacă un rol important în detoxifiere. S-a demonstrat că nici cele mai performante metode de tratament nu dau rezultate de durată fără o cură de detoxifiere. Poți trata cu succes printr-o cură de detoxifiere tulburări de tranzit intestinal, constipație, balonări, alergii, oboseală cronică, ficatul obosit! Cu ajutorul unei cure de detoxifiere poți totodată scăpa de 2-3 kilograme în plus, uiți de dureri de cap și dureri articulare.

 

 

Trei reguli pentru o detoxifiere ca la carte!

Specialiştii recomandă trei reguli simple pentru ca detoxifierea de o zi să fie cât mai benefică:

  • Prepară sucurile din fructele şi legumele tale preferate;

  • Detoxifierea trebuie să înceapă la prânz şi să se termine a doua zi tot la prânz;

  • Alege o zi mai puţin solicitantă. Este posibil să apară dureri de cap sau senzaţii de oboseală, încearcă să îţi conservi energia şi să te odihneşti cât de mult poţi.

 

Cele mai bune alimente detoxifiante:

 

Fructele - cam toate fructele favorizează detoxifierea, dar printre cele mai benefice se numără: caisele proaspete, fructele de pădure, pepenele galben, citricele, kiwi, papaya, piersicile, mango, pepenele verde şi strugurii negri. Nu exagera cu bananele: numai una pe zi. Cel mai bine este ca în perioada de detoxifiere să eviţi consumul de fructe uscate;

Legumele - toate sunt grozave, însă următoarele fac minuni: anghinare, ardei gras, sfeclă, broccoli, varză roşie, morcovi, conopidă, castraveţi, dovleac, spanac, roşii. De evitat în rândul legumelor sunt cartofii albi şi avocado;

Şi germenii de fasole şi seminţele sunt recomandate în timpul curei de detoxifiere. Încearcă lucerna, năutul, lintea sau seminţele încolţite de floarea-soarelui (le găseşti la majoritatea magazinelor naturiste sau chiar la supermarket).

 

 

Alte alimente care detoxifiază:

 

Pe lângă faptul că-ţi fac bine, următoarele alimente conţin niveluri scăzute de toxine, însă nu ar trebui să formeze mai mult de o treime din dieta ta pe perioada detoxifierii.

  • Cereale - alege orez brun, porumb, mei, quinoa.

  • Peşte - somon, macrou şi ton.

  • Carne - pui organic fără piele, curcan.

  • Uleiuri - foloseşte ulei de măsline extravirgin şi ulei din seminţe presat la rece pentru dressing-ul salatelor.

  • Nuci şi seminţe - consumă o mână mare de nuci şi seminţe crude nesărate în fiecare zi. Le poţi chiar măcina şi presăra peste o salată de fructe, adăugând un plus de savoare. Include migdale, nuci braziliene, alune, nuci pecan, seminţe de dovleac, seminţe de floarea-soarelui, seminţe de susan şi seminţe de in.
     

Alimente de evitat în timpul detoxifierii:
 

1. Cerealele care conţin gluten - orzul, ovăzul, secara şi grâul;

2. Carnea şi produsele lactate - brânză, lapte, smântână, iaurt, ouă, carnea de porc, vită.
 

De asemenea, evită pe cât posibil ardeii iuţi (contraindicaţi celor care suferă de gastrită, dar şi celor aflaţi la detoxifiere, deoarece îngreunează digestia), alimentele prăjite, semipreparatele, mezelurile, dulciurile şi produsele de patiserie, precum şi administrarea de medicamente de care nu ai cu adevărat nevoie (majoritatea conţin substanţe nocive care necesită detoxifiere).

 

 

Dacă vrei să faci din asta un stil de viaţă, poţi repeta detoxifierea de o zi în fiecare săptămână; de asemenea, poţi schimba sau combina fructele şi legumele după bunul plac. În cazul detoxifierii cu fructe, mănâncă numai un tip de fructe până foamea ţi se potoleşte şi nu consuma prea multe citrice.

 

 

Please reload

Postări recomandate

Ia-ți abonamentul și vină la fitness! 6 sfaturi de care să te conduci atunci când intenționezi să procuri abonament!

September 28, 2017

1/10
Please reload

Postări recente
Please reload

Căutare după Tag-uri
Please reload

Urmăreşti-ne