Modalități prin care tratezi dependența de dulciuri!

 

Pofta de dulce se traduce adesea prin dependența față de produsele care îmbină zahărul cu grăsimile.

 

Zahărul a devenit în ultima perioadă inamicul numărul unu în ceea ce priveşte alimentele nesănătoase, specialiştii avertizând asupra riscurilor cardiovasculare şi legate de obezitate pe care acesta le aduce.

 

Nutriţioniştii accentuează riscurile aduse de consumul ridicat de zahăr şi oferă o serie de metode pentru a scădea de nevoia de „ceva dulce”.

Negarea dorinţei de a mânca zahăr nu este o soluţie, deci nu trebuie ca această substanţă să fie scoasă de tot din alimentaţie, ci trebuie abordată o soluţie moderată. Experţii spun că persoanele care simt nevoie de a consuma alimente dulci nu ar trebui să renunţe de tot la acestea, ci să fie doar moderaţi. Un aliment dulce, când şi când, este util organismului şi nu prezintă riscuri pentru sănătate.

 

Pentru că dependența de dulce a cuprins tot mai mule persoane, vă propunem câteva metode simple pentru a înlătura zahărul din alimentație.

 

1. Bea apă cu lămâie

Cel mai simplu truc să scapi pe moment de gândul că vrei să mănânci ceva dulce este să bei apă.

Apa cu lămâie alcalinizează organismul și-l ajută să absoarbă mai bine elementele nutritive.

 

2. Evită să ai dulciuri în casă

După-amiază și seara, după serviciu, sunt momentele zilei în care poate apărea pofta de dulce.

O poți combate cu gustări și cine pe bază de legume, fructe, semințe, nuci, dar și prin eliminarea tentațiilor.

 

3. Consumă multe legume verzi

Salatele, supele cu legume verzi și verdețuri sunt hrănitoare și oferă organismului elementele nutritive de care are nevoie în fiecare zi.

 

4. Combinați alimentele

Când simți nevoia de a mânca dulciuri, înlocuiți o parte din cantitatea propusă cu un aliment sănătos, precum fructele.


5. Mănâncă fructe

Ține fructele la îndemână pentru momentele când pofta de ceva dulce vă dă târcoale. Astfel, fructele vă vor oferi atât ceva dulce, cât și fibrele atât de necesare organismului.


6. Ridicați-vă și faceți o scurtă plimbare. Schimbarea decorului determină alungarea gândurilor care constituie în definitiv, însăși pofta de dulce. Specialiștii spun că o scurtă plimbare poate determina dispariția poftei de dulciuri; 

7. Alege calitatea în detrimentul cantității. Optați pentru dulciuri de calitate foarte bună în locul celor ieftine și în cantitate mare.

8. Mâncați regulat. Așteptatul meselor determină creșterea apetitului pentru dulciuri care „strică foamea”. Mâncatul regulat, la interval de 3-5 ore, înlătură comportamentul alimentar irațional. Se recomandă cerealele integrale și, în general, alimentele bogate în fibre.

 

 

Please reload

Postări recomandate

Ia-ți abonamentul și vină la fitness! 6 sfaturi de care să te conduci atunci când intenționezi să procuri abonament!

September 28, 2017

1/10
Please reload

Postări recente
Please reload

Căutare după Tag-uri
Please reload

Urmăreşti-ne