Cum ar fi bine să mănânci în ziua de Paști!

April 14, 2017

 

Nu faceți excese de sărbători și nu veți avea probleme cu cântarul!

 

Sărbătorile Pascale, alături de cea a Nașterii Domnului sunt cele mai frumoase ocazii de a ne strânge cu cei dragi la masa de sărbătoare. Dacă ați ținut sau nu postul, vă doriți să vă delectați cu de toate. Nu faceți, însă excese și aveți grijă de unde cumpărați produsele de pe masa de Paști. Păstrați aceleași obiceiuri sănătoase, chiar și de sărbători.

Cu siguranță veți dori să ciocniți un ou roșu și să vă înfruptați din Pasca cu brânză și stafide, e bine să vă limitați la cel mult două ouă pe zi și o felie de pască, pe care să le mâncați în prima jumătate a zilei. Aveți grijă, însă dacă cumpărați cozonacul din comerț, conține foarte multe e-uri și e la fel de caloric, ca cel de casă.

Carnea va fi un produs de nelipsit, așa că ar fi bine să alegeți carnea de pui, curcan, miel sau pește, ideal preparate la grătar sau cuptor. Acestea pot fi servite alături de salata de legume, ceapa verde, care a apărut deja, salata verde, ridichea, roșiile și castraveții să nu lipsească de pe masa de sărbătoare. Dacă sunteți o împătimită a supelor și nici de pe masa de sărbătoare nu va lipsi, aveți grijă ce ingrediente alegeți și ce combinații faceți.

Serviți porţii mici, ca de obicei - nu umpleți farfuria, ci puneți cât să simţiți că ați gustat mâncarea. 

Seara optați pentru ceva ușor, iar ceva ușor nu este o felie de cozonac cu o ceșcuță de ceai, ci carne sau pește cu salată. Brânzeturile adorate de unii, date la o parte de alții sunt delicioase, mâncate alături de salată. 

Pentru că masa de sărbătoare va fi îmbelșugată și moldovenii s-au obișnuit că doar o dată-n an e Paștele și trebuie să mănânce orice, evitați să mâncați de toate la o singură masă, important să faceți combinațiile corecte, și numaidecât faceți pauze între mese. Pentru cei care au probleme cu ficatul, vezica biliară și pancreasul, trebuie să fie grijulii la felurile de mâncare din care vor gusta și să nu uite de suplimentele enzimatice necesare a fi luate în acest caz.

Evită ciuguleala dintre mese, alege fructe, salate din fructe, diverse nuci, chiar dacă vei fi prin ospeție și toți te vor pofti la masă.

De asemenea, lasă alcoolul deoparte, sau dacă servești, limitează-te la un pahar mic. Băuturile alcoolice aperitive irită mucoasa gastrică și vă creează o poftă de mâncare anormală, care permite consumul unor cantități enorme de alimente. Bea în schimb apă din plin și nu uita de mișcare, s-a încălzit iar aerul curat și priveliștea încântătoare din jur cu siguranță te vor ademeni la plimbare. E timpul potrivit să mergeți în parc sau la pădure cu familia și prietenii.

Așadar, pentru a evita problemele de orice fel este obligatoriu să respectăm toate regulile de zi cu zi, chiar dacă e sărbătoare - să ne bucurăm de bucatele tradiționale, să bem în continuare cei doi litri de apă pe zi, să facem mișcare și să ne odihnim. 

Sărbători frumoase să aveți!

 

 

Please reload

Postări recomandate

Ia-ți abonamentul și vină la fitness! 6 sfaturi de care să te conduci atunci când intenționezi să procuri abonament!

September 28, 2017

1/10
Please reload

Postări recente
Please reload

Căutare după Tag-uri