Ești tentată de dieta Rina? Află de ce n-ar fi bine s-o ții!

October 20, 2017

 

Poate că ești, din nou, în căutarea dietei-minune?

În practica mea de Nutriționist tot mai des mă întâlnesc cu persoane care-mi zic: Eu mă alimentez corect, țin dieta Rina! Am văzut rezultate și sper să le am și eu! Dar oare acele rezultate sunt de durată?

Recunosc, și eu sunt curioasă să descopăr ce mai apare nou pe raftul cu promisiuni de slăbit rapid și sigur. Când citesc despre o dietă nouă, îmi place să mă gândesc la eficiența ei, să cântăresc argumentele pro și contra. E ca și cum mi-aș pune mintea la contribuție rezolvând un puzzle a cărui imagine de ansamblu o cunosc deja.

Cu alte cuvinte, indiferent de surprizele pe care ni le va rezerva (sau nu) dieta Rina, îmi mențin opinia conform căreia secretul siluetei ideale și al stării de bine nu stă într-o dietă, ci într-un stil de viață. Dietele sunt ca tendințele sezoniere în modă, pe când stilul rămâne pentru totdeauna.

Să facem cunoștință cu Rina!

Rina face parte din familia dietelor disociate și se bazează pe ideea că organismul uman procesează şi metabolizează într-un ritm diferit glucidele, proteinele și fibrele. Dacă alegem mese care să includă alimente dintr-o singură categorie, dietele disociate ne promit că vom avea parte de o digestie mai ușoară.

Rina durează 90 de zile, timp în care rulăm mai multe cicluri de câte 4 zile de alimentație disociată, după următoarele 4 mari reguli :

Micul-dejun va fi alcătuit exclusiv din fructe, indiferent de ziua în care te găseşti.Mesele se servesc la intervale de timp cât se poate de regulate, adică micul dejun între 7 şi 11, prânzul între 12 şi 14, iar cina între 6 şi 8 PM. Nu sunt permise niciun fel de gustări între mese.Cantitatea de alimente de la cină nu are voie să fie mai mare de jumătate din cea de prânz.Se consumă minim 2 litri de apă zilnic şi se recomandă mişcare aerobă de minim 2 ori pe săptămână.

În prima zi se recomandă doar proteine slabe, pe care le obținem din carne, pește, brânză, lactate, ouă, toate acestea servite numai în combinație cu salate, fără a combina mai multe tipuri de proteine la o masă.

A doua zi se consumă exclusiv legume, leguminoase, cartof și zarzavaturi crude sau gătite fără niciun strop de ulei.

A treia zi vine rândul carbohidraților după care tânjim cu toții: paste, orez, cartofi. Acum este inclusă în meniu și pizza vegetariană, pregătită doar cu legume, fără carne sau brânzeturi de vreun fel.

Ziua a patra este dedicată fructelor, legumelor, nucilor și semințelor.

După fiecare 28 de zile, adică după ce am repetat de șapte ori ciclul de 4 zile descris mai sus, urmează o zi dedicată exclusiv detoxifierii, în care bem doar apă.

Care sunt punctele bune versus punctelor slabe ale dietei Rina?

În primul rând, trebuie spus că Rina are toate șansele să devină preferata celor care iubesc carbohidrații din farfurie, pentru simplul motiv că aceștia nu sunt excluși din alimentație. Dimpotrivă, fac parte cu generozitate aş spune, faţă de multe alte diete. Dincolo de asta, Rina nu se abate de la regulile unui stil de viață sănătos: mesele se iau la intervale de timp egale, ultima masă a zilei are loc la înainte de ora 20.00, iar prăjelile, rântașurile, dulciurile şi alimentele procesate sunt eliminate total din joc timp de 90 de zile şi înlocuite de zarzavaturi și fructe proaspete.

Mi-a plăcut de asemenea ideea că se beau doar apă și ceai neîndulcit, fără alte sucuri sau alcool.

 Marele potenţial al acestei diete este că este uşor de ţinut, este echilibrată din punct de vedere al principiilor nutritive şi respectă regulile unui stil de viaţă sănătos. 

 

Motivul pentru care nu pot recomanda dieta Rina, așa cum nu pot recomanda cu inima împăcată niciun tip de dietă care ar promite schimbări radicale în termen de 90 de zile, este că funcționează doar pe termen limitat, adică doar atât timp cât o ţii. Nici dieta Rina şi nici o altă dietă nu ne spune ce facem după ce ne-am atins obiectivul, iar fără un plan de menținere ne întoarcem de unde am plecat…

Cum să alegem ce e mai bun din dieta Rina?

Eu îți recomand să păstrezi o parte dintre principiile acestei diete și să le încorporezi în programul tău zilnic.

De exemplu, poți mânca disociat pe mese, nu neapărat pe zile. Evită să intri într-un ritm al ideilor excentrice, pentru că vor fi greu de susținut în fiecare zi, în orice condiții.

Respectă cele 3 mese principale şi orele de masă: dimineața poți mânca fructe și semințe, la prânz carbohidrați și legume, iar seara carne slabă cu legume. Pentru momentele dintre mese, în care simți nevoia să ronțăi ceva, rezervă-ți doar legume crude tăiate bastonașe. Sau şi mai bine, bea apă sau ceaiuri de plante aromate!

De asemenea, interdicția în ceea ce privește consumul de sucuri carbogazoase, alcool, dulciuri concentrate în exces și grăsimi este mereu recomandată.

Dar nu te baza pe promisiunile cu privire la schimbarea metabolismului prin intermediul dietei Rina sau al oricărei alte diete, ci construiește-ți un stil de viață sănătos pas cu pas, obicei cu obicei!

O siluetă de invidiat şi o sănătate pe măsură nu pot fi rezultatul unor diete ţinute câteva luni pe an, ci rezultatul unui stil de viaţă şi al unui regim alimentar echilibrat, susținut de mișcare și de hidratare.

Tu obtezi pentru o dietă sau dorești să aplici la un Plan Nutrițional Personalizat?

Ai grijă de sănătatea ta, iar ea te va încorona!

 

Please reload

Postări recomandate

Ia-ți abonamentul și vină la fitness! 6 sfaturi de care să te conduci atunci când intenționezi să procuri abonament!

September 28, 2017

1/10
Please reload

Postări recente
Please reload

Căutare după Tag-uri