Pilates- antrenamentul minune pentru tot corpul!

July 26, 2017

 

Există nenumărate modele de antrenamente fizice menite să întărească corpul și să îl sculpteze. Desigur, deși orice formă de mișcare efectuată corect este benefică corpului, nu toate programele de exerciții au rezultatele a ceea ce își propun.
În articolul de azi te invit să afli pentru ce e bun Pilates și care sunt beneficiile acestui tip de antrenament.


Ce este Pilates?

 

Pilates se află printre alegerile cele mai clasice în materie de exerciţii, benefice atât pentru corp, cât şi pentru minte.
Pilates este un program de exerciții fizice care se bazează pe întărirea trunchiului mai degrabă decât pe întărirea membrelor. Reprezintă un program de exerciții care contribuie la creșterea nivelului de flexibilitate și forță al musculaturii corpului.

 

Cum a fost inventat?


Pilatesul a fost inventat la începutul anilor 1900 de către neamțul Joseph Pilates. Având în vedere faptul că acesta suferea în copilărie de astm și rahitism, a devenit foarte  interesat de exerciții fizice pentru a-și întări corpul. Acesta a dezvoltat un sistem de exerciții pe care îl numea „contrologie”, care au funcționat foarte bine, așa că a început să le implementeze și pe atleți și sportivi, iar mai apoi fenomenul Pilates s-a răspândit în întreaga lume. În final, Pilates a ajuns să devină antrenamentul cel mai îndrăgit de majoritatea populației, datorită efectelor pe care le are asupra organismului.
 

10 beneficii la care să te aştepţi în urma practicării exercițiilor Pilates:

1. Oferă corpului, în special creierului, o stare de bună dispoziţie şi relaxare.
Pilates este o formă de meditaţie care  îţi dă dreptul să scapi de povara problemelor şi să te concentrezi, pe moment asupra corpului.

2. Ajută la prevenirea dezechilibrelor organismului.

3. Corpul tău va fi mult mai coordonat și armonizat.

Pilates îmbunătăţeşte modul în care corpul tău se orientează în spaţiu.Totodată, ajută la crearea armoniei între ritmul respiraţiei şi mişcările corpului tău.

4. Reduce presiunea din coloana vertebrală.

Exercițiile pilates te pot ajuta să scapi sau să previi durerile de spate. În cazul în care deja suferi de aceste simptome, sistemul Pilates te poate ajuta să le faci faţă mai uşor.

5. Ajută la îmbunătăţirea posturii.

Practicând pilates poţi învăţa să adopţi o postură corectă indiferent de situaţia în care te afli, fie că majoritatea timpului ţi-o petreci în faţa calculatorului, fie că eşti mamă şi timpul tău liber se rezumă doar la acţiunea de a avea grijă de cel mic.
 

6. Muşchii îţi sunt antrenaţi ca un întreg, evitând astfel suprasolicitarea unei singure părţi.

În timpul unui singur exerciţiu, poţi dobândi un abdomen plat şi un spate bine lucrat ,cu condiţia ca acesta să fie practicat corect.

7. Contribuie la flexibilitatea şi mobilitatea organismului.

Înveţi să te mişti liber fără a suprasolicita muşchii spatelui!

8. Vei învăţa cum să respiri corect.

Oxigenul trebuie să ajungă în fiecare parte a organismului, în special la coloana vertebrală.  Încearcă după o şedinţă de pilates să faci o paralelă între modul în care respirai anterior şi cel în care instructorul de pilates te invaţă.

9. Întăreşte muşchii pelvieni.
În mod special, exercițiile Pilates devin un ajutor major în cazul cînd femeile suferă de slăbirea muşchilor pelvieni mai ales după naştere, menopauză sau eventual intervenţii chirurgicale.

 

10. În cazul în care visezi la un abdomen plat, exerciţiile Pilates te pot ajuta să-l dobândeşti.

 

Ai grijă de tine și ține minte că sănătatea este relația dintre tine și corpul tău!

 

Please reload

Postări recomandate

Ia-ți abonamentul și vină la fitness! 6 sfaturi de care să te conduci atunci când intenționezi să procuri abonament!

September 28, 2017

1/10
Please reload

Postări recente
Please reload

Căutare după Tag-uri